https://japuoinz.donnu.edu.ua/issue/feed
Актуальні проблеми управління освітою і навчальними закладами
2021-11-13T10:18:11+02:00
Open Journal Systems
<p>У збірнику вміщено матеріали наукових пошуків здобувачів освітніх і наукових ступенів, науково-педагогічних працівників Донецького національного університету імені Василя Стуса, Одеського національного університету імені І. І. Мечникова та інших закладів освіти.</p>
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11213
Підготовка майбутніх вчителів початкової освіти до формування логічного мислення учнів Нової української школи
2021-11-12T12:11:31+02:00
Т. В. Григорчук
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Розвиток логічного мислення учнів завжди був одним із пріоритетних завдань сучасної початкової школи. Найпотужніше такий розвиток здійснюється на уроках математики, адже сам зміст математичної освіти вимагає від молодшого школяра застосування певних операцій логічного мислення. Крім того, найважливішим завданням уроків математики є озброєння учнів загальними прийомами мислення, просторової уяви, розвиток здатності розуміти зміст математичних завдань, уміння логічно міркувати, засвоїти навички алгоритмічного мислення.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11214
Системний підхід до управління загальноосвітнім закладом як теоретичне підґрунтя управління освітніми ризиками
2021-11-12T12:15:29+02:00
З. С. Гречанюк
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Актуальність теми дослідження обумовлена проблемами системи освіти в Україні, положеннями Закону «Про освіту», «Концепції модернізації освіти» новітніми науковими досягненнями в педагогіці, психології, теорії та практиці управління освітніми установами, що працюють у режимі розвитку; необхідністю оновлення змісту освіти на основі державних освітніх стандартів, базисного навчального плану; впровадженням у практику навчання сучасних парадигм освіти, інноваційних технологій, орієнтованих на особистість школяра (учня)</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11215
Функції викладача у процесі автономної навчальної діяльності студента з оволодінням іноземною мовою
2021-11-12T12:19:20+02:00
Н. Є. Дмітренко
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>У процесі організації автономного навчання змінюється позиція студента й викладача в освітньому процесі у бік переходу до суб’єкт-суб’єктних відносин, а педагогічна взаємодія розглядається як необхідна умова реалізації автономного навчання поряд із педагогічним супроводом і самоосвітою.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11216
Моніторинг якості освіти як інструмент методичного та управлінського забезпечення державного стандарту освіти
2021-11-12T12:22:06+02:00
Т. О. Дружиніна
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Освіта у сучасному світі – це багатоманітне і складне суспільне явище, що інтегрує різні види навчальної і виховної діяльності, їх зміст у єдину соціальну систему. Одним із головних завдань сучасної освіти є досягнення її високої якості, що відповідає запитам суспільства. Також управління загальноосвітніми навчальними закладами на рівні сучасних вимог вимагає прийняття правильних, науково-обґрунтованих рішень, потребує достовірної інформації, яку можна отримати тільки у процесі комплексного спостереження.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11217
Управління якістю освітніх послуг у загальноосвітньому закладі
2021-11-12T12:25:16+02:00
Т. О. Дружиніна
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Якість освіти є найактуальнішим питанням сучасної освіти. У якості освіти зацікавлені всі: вихованці, – щоб творчі досягнення відкрили їм дорогу до життєвих успіхів; батьки, – щоб допомогти дитині правильно зорієнтуватися у виборі професії та житті; педагоги, – щоб ефективно планувати й розвивати свою професійну компетентність і майстерність; держава, – щоб у майбутньому забезпечити країну високопрофесійними кадрами.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11218
Проблеми та суперечності у впровадженні дистанційного навчання в освітній процес закладів загальної середньої освіти
2021-11-12T12:41:36+02:00
О. Д. Дубчак
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Економічні, політичні й соціальні зміни, які відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення реформування системи освіти. Насамперед це стосується задоволення освітніх потреб громадян протягом всього життя, забезпечення доступу до освітньої та професійної підготовки всіх, хто має необхідні здібності. Тому передбачено впровадження у навчально-виховний процес новітніх педагогічних технологій та науково-методичних досягнень, створення нової системи інформаційного забезпечення освіти, входження України у міжнародну систему комп’ютерної інформації. Найбільш ефективному рішенню вищезазначених проблем сприяє дистанційне навчання [1]. Сучасному суспільству потрібна масова якісна освіта, яка спроможна забезпечити вимоги до споживача та виробника матеріальних і духовних благ. Виконати соціальне замовлення суспільства через збільшення асигнувань на освіту, збільшення кількості навчальних закладів та іншими традиційними способами не можуть навіть заможні країни. Тому поява дистанційної освіти не випадкова, це закономірний етап розвитку та адаптації освіти до сучасних умов.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11219
Критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчання здобувачів середньої освіти
2021-11-12T12:44:50+02:00
І. М. Зарішняк
t.omelchuk@donnu.edu.ua
Т. С. Калініченко
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Пріоритетність процедури оцінювання в освіті зазначається багатьма науковцями. Проте й на сьогодні дослідники акцентують на її недосконалості, оскільки процедура торкається лише оцінювання знань, умінь і навичок [1], тоді як значення оцінювання освітньої діяльності, на думку О. І. Андрійчук, полягає насамперед у моніторинговій функції – відстеження рівня розвитку освітнього процесу як в Україні, так і в кожному її регіоні. Попри те, що в педагогіці було проведено багато досліджень щодо педагогічного оцінювання навчальних досягнень учнів, проблема визначення критеріїв, правил і процедур оцінювання результатів навчання в загальноосвітньому залишається актуальною. <br>Мета роботи – на основі нормативних документів та узагальнення теоретичного досвіду проаналізувати критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчання здобувачів середньої освіти.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11220
Сучасні інформаційні та авторські технології у процесі прийняття управлінських рішень у закладі загальної середньої освіти
2021-11-12T12:49:33+02:00
І. М. Зарішняк
t.omelchuk@donnu.edu.ua
О. В. Коваль
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Метою нашої роботи є узагальнення ролі та місця сучасних інформаційних та авторських технологій у прийнятті управлінських рішень у закладі загальної середньої освіти.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11222
Альтернативные методы математического образования в детском саду как способ работы с детьми, испытывающими математические трудности
2021-11-12T12:54:15+02:00
Анна Клім-Клімашевська
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Математика – наука, сопутствующая каждому человеку в течение всей жизни. Она – предмет, на базе которого основано все изучение других предметов в очередных этапах образования. Главная цель изучения математики – не только передача определенных знаний в программе обучения, но также и формулирование желаемой интеллектуальной позиции ребенка, в особенности возбуждение интеллектуальной активности, желания самостоятельного преодоления трудностей, формирование навыков логического и критического мышления, абстрагирования и математического анализа явлений. Но математика – нелегкий предмет, и для многих детей она приносит значительные трудности. Довольно существенная трудность в обучении математике составляет привлекательность понятий, символичность материала обучения и ее дедуктивная структура. Трудный язык математики требует умения синтезировать, анализировать и абстрагировать. Это требует от детей очень систематической и добросовестной работы.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11223
Аналіз підходів щодо трактування поняття «управлінське рішення»
2021-11-12T12:59:19+02:00
О. В. Коваль
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Метою нашої роботи є зіставлення підходів щодо визначення поняття «управлінське рішення». Завданнями нашої роботи є аналіз наукових джерел із питання, з’ясування характерних ознак управлінських рішень, аналіз основних підходів щодо різновидів управлінських рішень.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11224
Шляхи оновлення педагогічної діяльності викладачів вищої школи
2021-11-12T13:01:27+02:00
А. Г. Колесник
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Багато майбутніх і діючих фахівців вищої школи не бажають працювати за спеціальністю і не володіють достатнім рівнем професійно-педагогічних знань. Більшість вузівських викладачів бачать основною своєю функцією тільки передачу знань, репродуктивне відтворення студентами інформації. Найбільш важливою формою навчальних занять для них є фронтальний спосіб організації навчання. Більша частина викладачів проблемними й активними методами навчання не володіють і орієнтовані на монологічну форму викладання. До 80 % навчального часу в сучасній системі вузівського навчання займає активність і монолог викладача. Деякі викладачі неспроможні побачити, сформулювати проблему в конкретній навчально-педагогічній ситуації і запропонувати оптимальні шляхи її вирішення, не можуть адекватно оцінити свої взаємовідношення з вихованцями, які виключають конструктивне вирішення конфліктних ситуацій. У викладачів яскраво виражена авторитарна спрямованість на спілкування із студентами, стійкі стереотипи непродуктивної діяльності, які не усвідомлюються і тому не виправляються.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11225
Інформаційно-комунікативні технології у процесі розвитку індивідуальних здібностей учнів
2021-11-12T13:04:04+02:00
А. М. Король
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Розвиток суспільства насамперед залежить від становлення нової системи освіти, що пов’язано із корегуванням змісту технологій навчання, які повинні відповідати сучасним технічним можливостям і сприяти гармонічному входженню учня в інформаційне середовище. Тому в умовах глобалізаційної модернізації змісту освіти, гуманізації її цілей та принципів, переорієнтації на розвиток особистості виникає необхідність застосування комп’ютерної техніки як засобів повноцінного освітнього процесу.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11226
Традиційна та альтернативна модель кураторства
2021-11-12T13:07:00+02:00
І. І. Кулібаба
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Роль куратора академічної групи суттєво підвищилася через загострення освітньої кризи загалом, і вищої освіти також. Увага професорсько-викладацького складу спрямовується на особистісне зростання студентської молоді, збагачення її життєвого досвіду духовно-моральними цінностями. Ключова функція у реалізації поставлених завдань відводиться куратору академічної групи.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11227
Принципи підготовки майбутніх магістрів із соціальної роботи у вищій школі
2021-11-12T13:10:04+02:00
Л. В. Лебедик
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Професійна підготовка здобувача ступеня магістра із соціальної роботи є досить важливою, адже зумовлює низку актуальних педагогічних завдань, які потребують наукового обґрунтування. Проблема дослідження випливає із суперечностей між практикою і теорією підготовки до соціальної роботи у вищих закладах освіти. Істотно змінюються функції магістра із соціальної роботи – важливим стає не тільки впровадження інноваційних технологій соціальної роботи, а й наявність творчого вміння розв’язувати проблеми забезпечення високої ефективності соціальної роботи.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11228
Роль навчальних онлайн-платформ в аспекті заохочення учнів молодших класів до вивчення іноземної мови
2021-11-12T13:39:42+02:00
Т. А. Мокра
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>У сучасному світі вчитель все частіше замислюється над тим, як зробити свої заняття цікавими та захоплюючими для дітей. Неодноразово у цьому контексті постає питання мотивації як педагога, так і учнів. Адже якщо учень / учениця не хочуть вчитися, вчитель ніяк не зможе вплинути на їхні результати. <br>Відповідно до сучасної освітньої реформи знання іноземної мови вважаються однією із ключових компетентностей. Все, з чим стикаються сучасні діти, певною мірою пов’язане з іноземною мовою. Більшість сучасних комп’ютерних ігор, програм, сайтів створюються за кордоном, саме тому учням потрібно стати білінгвами, щоб ефективно комунікувати на просторах інтернету та у суспільстві, зокрема.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11229
Основні функції менеджера в закладах освіти
2021-11-12T13:43:34+02:00
Н. М. Мікава
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Основний зміст управлінської діяльності в закладах освіти відображають функції, які є важливою складовою освітнього менеджменту, оскільки визначають характер і спосіб досягнення певної мети. Визначення функцій менеджера в закладах освіти дає змогу говорити про ефективність організації навчального процесу, про перспективи формування навичок управління.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11230
Стратегічне планування в освітньому менеджменті
2021-11-12T13:46:03+02:00
Н. В. Нагорна
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>На розвиток системи освіти впливають демографічні та етнічні чинники, оновлення філософії й парадигми освіти, освітні технології, інтеграція України в європейський освітній простір, розробка нових концепцій управління, змісту і структури навчання тощо. Багато вимог до закладу освіти з боку соціуму виникають спонтанно і потребують миттєвої реакції суб’єктів управління. Доводиться докладати максимум зусиль, аби задовольнити різні запити замовників освітніх послуг і вимоги суспільства. Це спонукає освітні заклади до самостійного визначення стратегічних дій, які відповідатимуть актуальним запитам споживачів і замовників освіти.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11231
Теоретичні основи застосування проблемних ситуацій в освітньому процесі вищої школи
2021-11-12T13:48:38+02:00
В. В. Павленко
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>У сучасній педагогіці акцент робиться на формуванні активної, творчої особистості, яка усвідомлює проблеми людства як глобальні, так і регіональні, готової посильно брати участь у їх вирішенні. Сьогодні необхідні люди, які вміють шукати нові шляхи розв’язання запропонованих завдань, знаходити вихід із проблемної ситуації.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11232
Особливості формування здорового способу життя студентської молоді
2021-11-12T13:51:45+02:00
В. В. Павлова
t.omelchuk@donnu.edu.ua
О. І. Пак
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Актуальність дослідження полягає у тому, що з розвитком нових технологій, інтернету та телебачення відбувається безпосереднє залучення індивідів до інформаційного простору практично із народження, водночас все менше уваги надається саме формуванню здорового способу життя. Сьогодні проблеми загрози здоров’ю розглядається як одна з найважливіших, особливо серед молоді. В Україні формування здорового способу життя молоді стало важливою соціально-економічною та гуманітарною складовою державної політики.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11233
Шляхи формування комунікативної компетентності викладача
2021-11-12T13:55:09+02:00
А. О. Пацята
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Проблема підготовки сучасного викладача набуває особливого значення в контексті нових процесів, що відбуваються в умовах глобалізації та світової інтеграції, постійних змін у різних галузях життєдіяльності, передусім – у системі освіти. Саме тому виникає потреба оновлення змісту і форм підготовки майбутнього педагога. У цьому контексті актуалізується проблема формування ключових компетентностей майбутнього викладача ще на етапі підготовки його у вищій школі, серед яких важливе місце належить комунікативній компетентності.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11234
Сутність та принципи шкільного менеджменту
2021-11-12T13:59:12+02:00
Л. Б. Прокоф’єва
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>В сучасних умовах перебудови системи середньої освіти актуальною залишається проблема демократизації управління та прийняття відповідних управлінських рішень, досягнення більшої автономії в управлінській освітній діяльності, яка спрямована на забезпечення державного управління з урахуванням громадської думки, внаслідок чого змінюються структура та стиль центрального та регіонального управління освітою.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11235
Управлінські професійні компетентності як складова підготовки майбутніх керівників закладів освіти
2021-11-12T14:02:02+02:00
Л. С. Профателюк
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Зміни в Україні мають великий вплив на сучасну систему освіти. З огляду на це, керівники навчальних закладів повинні бути обізнані в питаннях різних сучасних управлінських ідей, успішно їх використовувати та організовувати творчу діяльність.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11236
Впровадження постійного тренінгового навчання з серцево-легеневої реанімації серед лікарів-інтернів
2021-11-12T14:04:27+02:00
Л. В. Распутіна
t.omelchuk@donnu.edu.ua
Т. В. Ткаченко
t.omelchuk@donnu.edu.ua
О. К. Откаленко
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>У своїй практичній діяльності кожен лікар нерідко зустрічається із станами, що потребують надання невідкладної допомоги. Несвоєчасне або неадекватне надання належного комплексу медичних заходів при станах, що загрожують життю, може мати непоправні наслідки.</p>
2021-11-12T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11249
Теоретичний аналіз зарубіжних моделей мотивації навчальної діяльності студентів
2021-11-13T10:02:11+02:00
В. В. Рибак
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Українська система освіти потребує модифікації та вдосконалення, оскільки наявна система останніми роками проявляє себе як недостатньо ефективна. Для розробки функціональної моделі формування мотивації навчання серед студентів необхідно обирати адаптивний механізм, який би максимально був наближений до реалій та потреб студентів та мав би відповідати інтересам студентської спільноти. <br>Через неефективність та досить низьку зацікавленість студентів у навчанні слід звернутися до моделей формування навчального процесу провідних країн світу, які мають високі результати мотивації студентів до навчання. Крім того, значна кількість українських студентів, за умови наявності фінансової можливості, вступають саме в іноземні виші, що ще раз підтверджує їхню престижність та ефективність закордонної системи освіти.</p>
2021-11-13T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11250
Аналіз оцінювання результатів навчання у вищій школі України крізь призму моделей освіти
2021-11-13T10:05:16+02:00
А. В. Рисіч
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Oдним із зacoбів визнaчення кількіcних і якіcних пaрaметрів технoлoгії нaвчaння виcтупaє кoнтрoль як oдин із невід’ємних кoмпoнентів прoцеcу діaгнocтувaння нaвчaльних дocягнень cтудентів. Дo недoліків oргaнізaції cучacнoгo кoнтрoлю у вищій шкoлі фaхівці віднocять: зacтocoвувaння фoрм і метoдів oцінювaння нaвчaльних дocягнень cтудентів без урaхувaння педaгoгічних цілей; cлaбку реaлізaцію нaвчaльнoї функції cтудентa, зa якoї тoй зaлишaєтьcя зі cвoїми пoмилкaми нaoдинці; недooцінювaння йoгo нaвчaльних дocягнень як результaту cтaрaннocті в пізнaвaльній діяльнocті; реєcтрaцію лише нижчих рівнів зacвoєння знaнь (впізнaвaння, репрoдуктивний, рoзуміння) і приділення недocтaтньoї увaги рекoнcтруктивнoму тa твoрчoму рівням вoлoдіння знaннями; відcутніcть oрієнтaції нa ґрунтoвні знaння тa cхильніcть дo нaкoпичення пoзитивних oцінoк; неврaхувaння при рoзрoбленні теcтів пізнaвaльних мoжливocтей cтудентів, ocкільки вoни рoзрoбляютьcя виклaдaчaми без перевірки нa вaлідніcть, нaдійніcть тoщo. Вaртo зaзнaчити й те, щo ні фaхівцями, ні педaгoгічними прaцівникaми вищoї шкoли нaлежно не oціненo викoриcтaння мoжливocтей бібліoтек вищих нaвчaльних зaклaдів.</p>
2021-11-13T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11251
Підготовка магістрів освітньої програми «Педагогіка вищої школи» до соціальної діяльності
2021-11-13T10:08:12+02:00
В.. Ю Стрельніков
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>У вітчизняній педагогічній науці тривалий час для вирішення проблеми підготовки магістрів до соціальної діяльності за освітньою програмою «Педагогіка вищої школи» досліджувалися складники формування педагогічної майстерності викладача у вищій школі. Тепер вітчизняна система освіти перейшла на компетентнісну модель оцінювання результату підготовки викладачів, тому переважно вживається термін «професійна компетентність».</p>
2021-11-13T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11252
Управління інноваційними процесами у закладі загальної середньої освіти
2021-11-13T10:10:05+02:00
Л. О. Тихоход
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Сучасний світ змінюється та розвивається, вирує у насиченому обсязі інформації, яка має коротку актуальність, тому що оновлюється. У таких інформаційних умовах сучасна людина має пристосовуватися до відповідного ритму, швидко обробляти, якісно аналізувати, критично оцінювати сьогодення. Вимоги сучасності диктують свої правила, наповнюють реальність інноваціями, які надають широкі можливості у використанні світових ресурсів.</p>
2021-11-13T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11253
Типові помилки викладача під час проведення лекції
2021-11-13T10:12:36+02:00
А. В. Троян
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>Одним із важливих завдань сучасного викладача є усвідомлення, яким має бути результат освіти та підбір для своєї діяльності таких технологій, засобів, методів навчання, форм організації навчальної діяльності студентів, які будуть ефективними у досягненні найвищого результату. <br>Розмаїття форм і методів організації навчального процесу, застосування інноваційних освітніх технологій у вищій школі, пошуки альтернативних шляхів передачі знань не змогли вплинути на фундаментальність лекційно-семінарської форми організації занять, що в абсолютній більшості вишів залишається провідною. Сама назва говорить про те, що одним із базових компонентів є лекція.</p>
2021-11-13T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11254
Моніторинг в адаптивній системі навчання
2021-11-13T10:15:23+02:00
Т. О. Фіяло
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>В умовах сьогодення сучасні технології покликані зробити життєдіяльність кожної людини комфортнішою в усіх її аспектах. Не дивним є застосування сучасних цифрових технологій і в навчальній діяльності провідних закладів освіти. Педагоги з усього світу досить позитивно діляться набутим досвідом, висвітлюють прогресивні напрями і переваги, обґрунтовують ефективне впровадження різноманітних інноваційних тенденцій в галузі освіти. Однією з таких технологій, на наш погляд, є застосування моніторингу в адаптивній системі навчання. <br>Відповідно, актуальність моніторингу в адаптивній системі навчання підтверджується працями провідних дослідників, науковців та педагогів, які вивчають адаптивне навчання як один із найпрогресивніших та найперспективніших напрямів, що вміщу в себе сучасна освітня галузь у загальному розумінні. Зокрема і вітчизняні, і зарубіжні дослідники приділили увагу як сутності та особливостям адаптивної системи навчання різних освітніх рівнів, так і питанням моніторингу за такої системи навчання. Проте недостатньо досліджено роль моніторингу в адаптивній системі навчання.</p>
2021-11-13T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11255
Історико-педагогічні витоки становлення й розвитку системи позашкільної освіти в Україні
2021-11-13T10:18:11+02:00
О. С. Цокур
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>З-поміж стратегічних напрямів модернізації національної системи освіти, окреслених у Законах України «Про освіту», Концепції національного виховання та Стратегії розвитку освіти України до 2030 року, чільне місце відведено системі позашкільної освіти, одним із актуальних завдань якої є залучення підростаючих поколінь до культурного дозвілля і формування їх здатностей до здійснення культурно-дозвіллєвої діяльності. Суттєво, що умови розвитку інноваційного суспільства вимагають подальшого вдосконалення вітчизняної системи позашкільної освіти, зокрема, в аспекті організації культурно-дозвіллєвої діяльності дітей та молоді, що покликана не тільки врахувати їхні природні здібності, але й створювати сприятливі умови для творчого розвитку повноцінної й соціально відповідальної особистості громадянина України, формування його національного характеру, демократичного стилю мислення та полікультурного світогляду.</p>
2021-11-13T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021
https://japuoinz.donnu.edu.ua/article/view/11212
Титул і зміст збірника.
2021-11-11T18:16:48+02:00
© Донецький національний університет імені Василя Стуса, 2021
t.omelchuk@donnu.edu.ua
<p>У збірнику вміщено матеріали наукових пошуків здобувачів освітніх і наукових ступенів, науково-педагогічних працівників Донецького національного університету імені Василя Стуса, Одеського національного університету імені І. І. Мечникова та інших закладів освіти.</p>
2021-11-11T00:00:00+02:00
Авторське право (c) 2021